Coca-Cola nostaa esiin suomalaisia kohteita — myös Kouvola päätyi kokispullon kylkeen

19.5.2017 15:08
Kuva: Coca-Cola Suomi

Kouvola saa oman etiketin Coca-Colan uudessa mainoskampanjassa. Kouvolan kaupungilla ei ole ollut osuutta asiassa, vaan Coca-Colan mukaan Kouvolan valinta mukaan oli sattumaa.

Kouvolan viestintäpäällikkö Anne Käki yllättyi kuullessaan asiasta.

— Tämä on iloinen yllätys. Voisiko olla, että Kouvola on valittu mukaan mainoskampanjaan, koska Kouvolan Vesitehdas oli Suomen ensimmäinen Coca-Colan valmistaja? Käki pohtii.

Mainoskampanjassa yhteistyökumppanina toimiva matkailu-alan yritys antoi virvoitusjuomayhtiölle ehdotuksen suomalaisista lomakohteista. Coca-Cola valitsi niistä mahdollisimman erilaiset kohteet etiketteihin.

— Kouvola on sijainniltaan hyvä paikka, Coca-Cola Suomen viestintäpäällikkö Théa Natri sanoo.

Virvoitusjuoman etiketteihin on valittu yhteensä 72 lomakohdetta Suomesta, Euroopasta ja kaukomailta. Kesän lomapullot ovat jatkoa muutaman vuoden takaiselle kampanjalle, jossa pullojen etiketeissä oli etunimiä.

Elina Iiskola