Asiantunteva ja nopea palvelu – K-Rauta PRO Centerissä yritysasiakkaiden tarpeet ymmärretään

K-Raudan PRO Centerissä rakennusalan ammattilainen voi asioida yritysasiakkaille tarkoitetussa tilassa ja hyödyntää K-Raudan laajoja aukioloaikoja. Apuna ovat K-Rauta PRO Centerin ammattilaisten palveluun erikoistuneet myyjät.

Mainos | K-Rauta PRO Center palvelee rakennusalan ammattilaisia Kouvolassa ja Kotkassa. Vain yritysasiakkaille tarkoitettu PRO Center on suunniteltu nopeuttamaan ja helpottamaan ammattilaisen asiointia myymälässä.

– Tavoitteemme on tehdä ammattilaisen arjesta työmaalla mahdollisimman sujuvaa. PRO Centerissä ammattilaisten ei tarvitse jonotella muiden asiakkaiden seassa, sanoo K-Rauta Kouvolan myymäläpäällikkö Juha Kankimäki.

PRO Centerissä on erillinen tila omalla sisäänkäynnillä ja ammattilaisten tarpeita vastaava valikoima. Tuotteet saa näppärästi mukaan. Ne kerätään halutessa valmiiksi odottamaan tai kuljetaan työmaalle.

K-Raudan yritysasiakasmyyjillä on hyvä tuntemus alueesta ja eri yhteistyökumppaneista.

–Aika vähän on ongelmia, joihin meiltä ei löydy ratkaisua. Yrittäjäasiakkaamme ovat meille myös kumppaneita, joilta ostamme itsekin palveluja ja joille tarjoamme kuluttaja-asiakkaidemme toimeksiantoja.

Verkkokauppa palvelee ammattilaista

Yritysasiakkaat asioivat rautakaupassa yhä useammin sähköisten kanavien kautta. K-Raudan yritysasiakkaille suunnatussa K-RautaPRO.fi -verkkokaupassa on laaja rautakaupan tuotevalikoima ammattilaisten tarpeisiin.

Yritysasiakkaat näkevät verkkokaupasta oman sopimusmyymälänsä tuotevalikoiman ja ajankohtaisen varastotilanteen sekä ammattilaisille suunnattua sisältöä ja tuotetestejä. Kauppaa verkossa tehdään sopimushinnoittelun mukaisesti.

Tuotetietojen hakeminen on siirtynyt pääosin verkkoon. Verkkokaupassa on tarjolla kattavat tuotekuvaukset, jotka sisältävät teknistä tietoa, kuvia, mittatietoja sekä asennus- ja käyttöohjeita.

– Yhä kasvava määrä yritysasiakkaita hankkii tarvitsemansa tuotteet sähköisten kanavien kautta. Kasvokkain ja puhelimitse tapahtuvan asiakaspalvelun merkitys on silti yhä vahva, Juha Kankimäki toteaa.

– Aika on kriittinen resurssi ammattirakentajilla. Uuden räätälöidyn verkkokaupan avulla haluamme auttaa ammattilaisia heidän työssään lisäämällä tuotetarjontaa ja nopeuttamalla asiointia. K-Rauta haluaa tarjota parhaan mahdollisen monikanavaisen asiakaskokemuksen, jossa yhdistyvät sekä verkkokauppa että myymälä.

Tuttu myyjä palvelee

K-Rauta Kotkan kaksi yritysasiakasmyyjää päivystävät PRO Centerissä arkiaamuisin puoli seitsemästä alkaen.

– Ovessamme on kartta, jossa näkyy PRO Centerin sijainti. Uuden ammattiasiakkaan kannattaa suunnata sinne, jossa tilinavauksen lisäksi kartoitamme hänen tarpeensa ja kerromme toimintamallistamme, sanoo K-Rauta Kotkan yrittäjä Tuomas Kotisalo.

Yritysmyynnillä on tapana henkilöityä. Asiakas on yleensä yhteydessä myyjän kanssa, jota hänelle on suositeltu tai jonka kanssa hän on asioinut ennenkin.

– Asiakkaan tarpeet pitää ymmärtää hyvin. Yritysasiakasmyyjillämme on rakennusteknistä osaamista ja pitkä kokemus rakennusalan ammattilaisten kanssa toimimisesta.

Yritysasiakasmyyjät tekevät myös työmaakäyntejä. Työmaat halutaan tehdä sujuviksi ja tavarat toimitetaan toiveiden mukaisesti. Kumppanuuden ja yhteistyön rakentaminen asiakkaan kanssa on K-Raudalle tärkeää.

– Haluamme tehdä K-Rauta PRO:sta alan parhaan kumppanin rakentamisen ammattilaisille. Pystymme siihen yhdistämällä paikallisen toimijan ketteryyden ja valtakunnallisen ketjun muskelit. Ne auttavat meitä kehittämään valikoimaamme ja palveluitamme, Kotisalo sanoo.

K-ryhmä on edelläkävijä vastuullisuudessa. Se on valittu viidettä vuotta peräkkäin maailman vastuullisimmaksi kaupan alan yritykseksi. Hankinnassa on vain kestävästi valmistettuja tuotteita, ja kaikki mahdollinen kierrätetään.

Toiveita kuunnellaan

K-Raudan PRO Centerin asiakkaina on julkisyhteisöjä, rakennusliikkeitä, toiminimiä ja paikallisia teollisuuslaitoksia.

– Yrittäjäasiakkaalla on usein myös kuluttaja-asiakkaita. Kun yrittäjä haluaa keskittyä hommiinsa, hän voi jättää osan asiakkaidensa palvelusta meille. Kuluttaja-asiakkaita palvelevat myyjämme auttavat heitä mielellään vaikkapa materiaalivalinnoissa, Kouvolan K-Raudan PRO Centerin yritysasiakasmyyjä Arto Karnaattu sanoo.

K-Rauta on laatinut oman valikoiman ammattiasiakkaille. Kauppiasvetoisessa ketjussa kukin myymälä voi laajentaa valikoimaa asiakkaiden toiveiden suuntaan.

– Suosimme tavaranhankinnoissamme kotimaisuutta ja paikallisuutta. Pyrimme käyttämään aina lähintä tavarantoimittajaa, Kankimäki kertoo.

Kotisalo muistuttaa, että kauppiasvetoisissa K-Raudoissa yrittäjäasiakkaille tarvikkeita myy aina toinen yrittäjä.

– Itse pyrin ostamaan mahdollisimman paljon liikkeemme tarvitsevia palveluita paikallisilta yrittäjiltä. Niin eurot jäävät paikkakunnalle.

K-Raudan Yritysasiakasmyyjät

K-Rauta Kouvolan PRO Centerissä palvelevat ma-pe klo 7:00–16:00:

Arto Karnaattu, 0400 856 583, arto.karnaattu@k-rauta.fi

Saija Taimela, 044 7445 409, saija.taimela@k-rauta.fi

Sami Tuovinen, 044 7445 437, sami.tuovinen@k-rauta.fi

K-Rauta Kotkan Pro Centerissä palvelevat ma-pe klo 6:30–16:30:

Arto Grönman, 044 790 0909, arto.gronman@k-rauta.fi

Mika Vikman, 044 779 6054, mika.vikman@k-rauta.fi

K-Rauta PRO Center -palvelut

Tarjouslaskenta

Tarjouspyyntöön vastataan arkisin 24 tunnin kuluessa. Tarjouspyyntö sisältää määrälaskennan sekä tarvittaessa kartoituksen vaihtoehtoisista tuotteista.

Ammattilaisvalikoima ja saatavuustakuu

Räätälöity valikoima paikallisille yritysasiakkaille. Yhdessä myyjän kanssa selvitetty keskeisten tuotteiden valikoima ja arvio menekistä mahdollistaa saatavuustakuun. Tarvittavat tuotteet ovat aina saatavilla.

Keräys- ja kuljetuspalvelut

Yritysasiakkaille maksuton tuotteiden keräyspalvelu säästää aikaa. Tilaukset kerätään valmiiksi kolmen tunnin sisällä kaupan aukioloaikana (ma-pe). Tuotteet voi myös tilata kuljetuspalvelulla suoraan työmaalle.

Pikakuljetus

Myymälästä löytyvät tuotteet on mahdollista tilata pika-toimituksena 4 tunnin kuluessa tilauksesta työmaalle.

Laskutus työmaakohtaisesti tai koontilaskuna

Laskutus sovitaan yrittäjän tarpeiden mukaisesti ja on mahdollista saada tarvittaessa esimerkiksi työmaakohtainen erittely ja koontilaskun. Selkeä laskutus helpottaa työmaasi kustannusseurantaa.

Suunnittelu- ja muutostyöpalvelu

Korjausrakentamisen ammattiasiakkaille tarkoitettu suunnittelupalvelu neuvoo ja auttaa pintamateriaalien valinnassa ja tekee muutostyösuunnitelman, sekä tarjoaa myös mahdollisuuden vaihtoehtoisten kokonaisuuksien rakentamiselle valintaa helpottamaan. Yrityksen asiakkaat voivat myös tutustua pintamateriaaleihin myymälässä, ja K-Raudan asiantuntijat voivat ottaa koko materiaalivalintapalvelun hoidettavakseen.

Tutustu tästä tarkemmin yritysasiakkaiden tuotekuvastoihin.

Yritysasiakkaiden oma verkkokauppa k-rautapro.fi

Yritysasiakkaita palveleva K-RautaPRO -verkkokauppa on kauppakohtainen ja osa paikallista yritysasiakkaille suunnattua tarjontaa. Yritysasiakkaat saavat verkkokaupan vaatimat tunnukset käyttöönsä tekemällä sopimuksen yritysasiakasmyyjänsä kanssa. Sopimukset ovat myymäläkohtaisia ja asiakas voi halutessaan tehdä sopimuksen yhden tai useamman K-Raudan kanssa.

www.k-rautapro.fi

K-Rauta Kotka, Jumalniementie 5, Kotka, p. 044 790 0900

https://www.k-rauta.fi/myymalat/kotka

K-Rauta Kouvola, Kauppakeskus Veturi, Tervasharjunkatu 1, Kuusankoski, p. 029 030 4200

https://www.k-rauta.fi/myymalat/kouvola

K-Rauta Inkeroinen, Meijerinkuja 2, Inkeroinen, p. 057 445 290 https://www.k-rauta.fi/myymalat/inkeroinen

Lue lisää