Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lukijalta | Ravintolan kivijalka-asiakas jää jalkoihin

Olen lokakuussa käynyt kouvolalaisen kauppakeskuksen ravintoloissa pariin otteeseen. Olen huomannut, että ravintolan kivijalka-asiakas on jäämässä nettipalveluiden jalkoihin.

Ensin vierailu patonkiravintolassa. Edessäni on muutama asiakas, mutta sitten tulee oma vuoroni. Tai siis eipä tullut.

Kuulin, että jonossa onkin näkymättömiä asiakkaita. Ravintolalähetti odotti jo malttamattomana, että asiakaspalvelija tekee viidelle asiakkaalle patongit tarkkaan valituilla täytteillä ja lisukkeilla. Netistä tilattujen tuotteiden kun piti olla kuulemma tarkasti tiettyyn kellonaikaan tehtynä. Odottelin siinä sitten vuoroani maha muristen pitkän tovin kunnes kuulin vihdoin: ”Ja mitäs sulle?”.

Toisena päivänä saavuin sudennälkäisenä kauppakeskuksen pitseriaan ja totesin, että näyttää hyvältä, olen lähes yksin paikalla joten saan varmasti pitsani nopeasti pöytään. Tilasin ja maksoin, menin oreganopurkki seurassani pöytään odottelemaan höyryävän herkun saapumista.

Meni viisi minuuttia, kymmenen, vartti, pian lähes puoli tuntia. Istuin yksin ravintolassa.

Aika-ajoin pelmahti ravintolalähetti tai nettiasiakas noutamaan tuoksuvan pitsansa. Olinkin saapunut paikalle ruuhka-aikana, vaikkei siltä näyttänyt.

Seuraavan kerran tilaan annokseni kännykkää näpelöimällä kauppakeskuksen käytävälle. Pitsalähetti saa löytää minut sieltä, mutta saan varmasti tilaukseni nopeammin kuin menemällä vanhanaikaisesti ravintolaan. Se ei tunnu olevan enää muodissa.

Mika Heijari, Kouvola

Sallitko sijaintitiedon käytön?

Mediatalo Keskisuomalainen voi tarjota sijaintiisi perustuen kohdennettua mainontaa. Sijaintitiedot voidaan yhdistää palveluiden käytöstä kerättyihin tietoihin.