Lukijalta | Operaattori vaarin kukkarolla

Vaarin modeemi pimeni. Ei muuta kuin vehje pussiin ja kohti kauppakeskusta. Mainostavat että sieltä löytyy aina apu.

Onneksi jonoa ei ollut ja vaari pääsi kertomaan huolensa. Minulla olisi täällä pussissa rikkinäinen modeemi. Voisitteko tarkistaa, mikä sitä vaivaa.

Ei meillä ole sellaista mahdollisuutta koko kauppakeskuksessa. Mutta uusi modeemi löytyy kyllä.

Niin oli vaarin suureksi harmikseen ostettava uusi ja maksettava 200 euroa. Iso lovi vaarin joulurahoihin.

Kaupasta päästyään ja kotiin tultuaan vaari soitti tuntemalleen digi-ihmiselle. Painapa hyvä vaari pientä nappulaa siellä modeemin takana. Vaari painoi ja kas laite heräsi eloon. Ei hätää, ajatteli vaari, voihan tämän uuden palauttaa.

Taas oli vaari operaattorin edessä. Ei kuule meillä tunneta palautusoikeutta, kuuli vaari kovat sanat. Näkemiin vain ja tervetuloa uusille ostoksille.

Peräti hämmentyneenä vaari poistui kahden modeemin omistajana. Vaaria valvotti vielä yölläkin. Miten on mahdollista ettei kauppakeskuksen missään kolmesta operaattorin liikkeessä ole valmiuksia todeta, onko asiakkaan laite todella viallinen vai ei. Kauppakeskus ei ole kuulema rakentanut heille tarvittavia yhteyksiä?

Sitäkään vaari ei ymmärtänyt ettei jollakin tuotteella ole palautusoikeutta. Ennen nukahtamistaan vaari tuli siihen tulokseen etteivät operaattorit ole kiinnostuneita vaarin asiasta, mutta kylläkin vaarin kukkarosta.

Kalevi Riikonen, Kouvola