Lukijalta | KSS Energia ei ole saanut ratkaistua online-järjestelmänsä ongelmia

Yhtiön tehtävänä on tuoda osakkaille voittoa sekä asiakkaille kilpailukykyisiä tuotteita ja palveluita. Jos sähköyhtiön jakelussa ilmenee ongelma, se yleensä korjataan välittömästi. Vähän pienemmät harmit korjataan siedettävän ajan kuluessa. Näin voidaan palata yhtiössä päivärutiineihin ja keskittyä pääasiaan. Kaikki ovat tyytyväisiä, ja kauppa käy.

Tällä hetkellä KSS Energia ei pysty tarjoamaan lupaamiaan asioita ja pitämään kiinni asiakkaistaan. Kyse on siitä, että KSS Energia tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden hoitaa liittymäasioita sähköisesti. Online-järjestelmässä pitäisi pystyä seuraamaan omaa sähkönkulutustaan. Sähkönkulutukseni ei kuitenkaan näy järjestelmässä.

Olen ollut yhteydessä yhtiöön useasti. Jätin ensimmäisen viestin palautejärjestelmään 25. kesäkuuta ja toisen samasta asiasta 11. heinäkuuta. Molempiin viesteihin luvattiin vastata kolmen päivän kuluessa. Aikaa on kulunut, mutta vastausta ei ole kuulunut.

Yritin ratkaista asian soittamalla asiakaspalveluun 2. elokuuta. Nauhoite pyysi valitsemaan numeroa painamalla palvelun, jota tarvitsin. Valitsin laskutuspalvelun, sillä mikään luetelluista vaihtoehdoista ei vastannut omaa asiaani. Puheluun vastasi ystävällinen henkilö. Hän koetti saada asian kuntoon, mutta käytännössä hän ei voinut muuta kuin välittää viestin yhtiölle.

KSS Energian sivuilla pahoitellaan asiakaspalvelun ruuhkautumista. Sivuilla pahoitellaan myös sitä, että yhtiö vastaa palautteeseen viiveellä. Asiakas saa kiitosta kärsivällisyydestä.

Kissakaan ei kiitoksella elä pitkään, vaan jonkin on muututtava. Onko KSS Energia ostanut huonon ohjelman, joka ei toimi? Onko johto ajantasalla ongelmien laajuudesta? Onko nykyään tällainen tilanne hyväksyttävissä, vaikka asiantuntijoita on varmasti saatavissa?

KSS Energian mukaan ongelmia pyritään ratkaisemaan mahdollisimman pian. Mutta kun on hätä, vessaan on mentävä eikä vain pyrittävä.

Hannu Lukkarinen

KSS Energian asiakas

Kouvola