Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lukijalta | Ihmettelen suuresti, mikä oravakuvissani ärsyttää

Sanonpa sanasen minäkin, koska Napakoissa julkaistut nimettömät kommentit oravakuvista viittaavat allekirjoittaneeseen. Ihmettelen suuresti, mikä niissä kuvissani ärsyttää?

Luonnossa kuvattu kuva luonnon villistä eläimestä oravasta. "Leluvaunut", koristevaunut oikeasti, maksoivat 35 euroa vaikka ne olivat kirpputorilta ostettu.

Kuvat on kuvattu luvallisella oravien ja lintujen ruokintapaikalla. Meloninpalat ovat kesällä oravien suurta herkkua.

En ruoki eläimiä ruokaa maahan laittaen, en myöskään ruoki oravia kädestäni, en ole halunnut kesyttää niitä. Ne elävät ja ovat osa luontoa.

Kuvaan eläimiä, monia, maisemia, makrokuvia, kaikkea kaunista.

Lähetän kuvia medioihin. Jos/kun niitä julkaistaan, on paljon heitäkin, jotka pitävät kuvistani.

Ne tuovat monille hyvän mielen. Emmekö me tarvitse myös hauskuutta ja iloa elämäämme?

Pitääkö sen saman oravan istua aina kuusen oksalla käpy käpälissä että se olisi luontokuva? Kuinka minä 72-vuotias sairas ihminen pääsisinkään sinne kuusen alle odottamaan sitä oravaa?

Ruokin oravia pähkinöillä, ja olen hankkinut niille kannellisen ruokintapöntön. Lintuja ruokin syksystä kevääseen. Voisitte käydä tarkistamassa kaupoista eläinten ruokintahinnat. Ehkä yllätytte.

Olen ostellut paljon rekvisiittaa, jota kuljetan edes takaisin, eihän sinne metsään voi paljon mitään jättää. Nyt syksyllä oli rikottu oravien pieni punainen metalliämpäri.

Ette järkytä minua kommenteillanne. En muuta mitään toiminnassani. Media julkaisee kuvat jos julkaisee. Näin se menee.

Menkää luontoon, nähkää kaikki ne pienetkin vihaamatta, nauttikaa ja suojelkaa luontoa ja kaikkea siihen kuuluvaa.

Elämä on liian lyhyt toisten toimintojen arvosteluun ja moittimiseen.

Luonnon puolesta, ilkeyttä vastaan.

Pirjo Hokkanen

Sallitko sijaintitiedon käytön?

Mediatalo Keskisuomalainen voi tarjota sijaintiisi perustuen kohdennettua mainontaa. Sijaintitiedot voidaan yhdistää palveluiden käytöstä kerättyihin tietoihin.