Vt 12:n parannus Lahden ja Kouvolan välillä yritetään seuraavaksi saada investointiohjelmaan kansanedustajien yhteistyöllä – Asialliset perusteet eivät näytä vuosikymmenten yrityksestä huolimatta riittävän

Arola on nykyisin yksi vt 12:n ongelmallisimmista kohdista. Myös Kausalassa nopeudet ovat selvästi alhaisemmat kuin korkeimman palvelutasoluokan väylällä on tavoitteena. Sami Lettojärvi

Valtatie 12:n varrella sijaitsevissa kunnissa ollaan laajasti tyytymättömiä siihen, ettei kauan kaivattu ja odotettu vt 12:n kunnostus Lahden ja Kouvolan välillä mahdu Väyläviraston vuosille 2022–2029 ulottuvaan investointiohjelmaan. Vt 12:n ongelmat erityisesti Lahden Uudenkylän ja Iitin Tillolan välillä tunnistetaan laajasti niin alueella kuin virastoissakin, mutta selityksiä sille, miksi hanke ei jopa vuosikymmenien odottelun jälkeen edelleenkään mahdu investointiohjelmaan on tarjolla niukemmin.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Kouvolan Sanomien sisällöt.

Tilaa 3 kk 4 €/kk Olen jo tilaaja