Kouvolan kaupungin ja Kouvolan Lakritsin kampanjalle kunniamaininta kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa

Uusi alku Kouvolassa -kampanjassa tarjottiin yhdelle työpaikka lakritsitehtaassa ja asunto Kuusankoskella.

Kunniamaininnan saaneen kampanjan ideoi Kouvolan Lakritsin toimitusjohtaja Timo Nisula. Katja Juurikko

Kimmo Puhakka

Kouvolan kaupunki on saanut kunniamaininnan kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa. Kunniamaininta tuli yhdessä Kouvolan Lakritsin kanssa toteutetusta Uusi alku Kouvolassa -kampanjasta.

Lakutehtailija Timo Nisulan ideoimassa kampanjassa etsittiin työntekijää tehtaaseen. Parhaalle hakijalle luvattiin bonukseksi noin 40 neliön remontoitu omistusasunto Kuusankoskella.

Hakijoita oli yli 200, joista haastatteluun valittiin 6. Valinta osui espoolaiseen Markus Häärään, jolle työpaikka lakritsitehtaassa oli ensimmäinen.

Kunniamaininnan perusteluissa kampanjaa luonnehditaan lämminhenkiseksi hyvän mielen tempaukseksi, jossa muutettiin yhden ihmisen elämä yksi lakupala kerrallaan.

– Hieno vastikkeeton teko korona-aikana, kun maailma oli kaikille hieman synkkä. Tempaus lisäsi Kouvolan positiivista brändiä sekä paikkakunnalla että laajemminkin. Ainutlaatuista yli kuntarajojen yhteistyössä toteutettua markkinointia, perusteluissa sanotaan.

Kuntaliiton järjestämän kilpailun voittivat Iisalmen kaupunki ja By Iisalmi -kumppaniverkosto Rock by Iisalmi! -kampanjalla. Kilpailuun osallistui 46 kilpailutyötä, joista 3 palkittiin ja 7 ansaitsi kunniamaininnan.

Lue myös: Muistatko Kouvolan Lakritsin kampanjan, jossa luvattiin työn lisäksi omistusasunto? Paikan sai 26-vuotias espoolainen Markus Häärä, joka on aiemmin kokenut ennakkoluuloja Touretten syndroomansa takia

Kommentoi

Palvelut

Ruokapaikka