Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Huuhkajien Montenegro-ottelussa rasismiepäily – Montenegron pelaajan käytöstä Glen Kamaraa kohtaan tutkitaan

Suomen miesten jalkapallomaajoukkueen Montenegro-ottelussa on noussut esiin rasismiepäily, kertoo Suomen palloliitto verkkosivuillaan. Palloliiton mukaan Euroopan jalkapalloliitto Uefa on aloittanut tutkinnan Montenegron pelaajan rasistisesta käytöksestä suomalaispelaaja Glen Kamaraa kohtaan.

Tiedotteen mukaan Palloliitto ja Suomen joukkue eivät kommentoi asiaa toistaiseksi.

Huuhkajat voitti eilisessä Kansojen liigan B-liigan päätösottelussaan Montenegron 2–0. Ottelu pelattiin Montenegron pääkaupungissa Podgoricassa.

Tuoreesta epäilystä ovat kertoneet aiemmin ainakin Yle ja Helsingin Sanomat.

Helsingin Sanomissa arvioidaan, että epäily saattaisi koskea tilannetta, jossa Montenegron oikea pakki Marko Vesovic yritti provosoida Kamaralle keltaisen tai kenties jopa punaisen kortin.

Yle puolestaan kertoo, että TV-kuvissa näkyi ottelun päätyttyä tilanne, jossa Kamara käy sananvaihtoa Montenegron pelaajien kanssa.

Montenegro määrättiin Ylen mukaan vuoden 2019 keväällä pelaamaan yksi ottelu tyhjille katsomoille rasistisen käytöksen vuoksi. Tuolloin katsojat olivat solvanneet Englannin pelaajia rasistisesti.

Kamara joutunut aiemminkin rasismin kohteeksi

Kamara on kohdannut rasismia pelikentillä aiemminkin.

Glasgow Rangersin riveissä pelaava Kamara oli viime vuoden keväällä ison kohun keskellä, kun tshekkiläisen Slavia Prahan pelaaja Ondrej Kudela solvasi häntä rasistisesti Eurooppa-liigan ottelussa.

Saman vuoden syyskuussa tshekkiseura Sparta Prahan faneista koostuva lapsiyleisö puolestaan buuasi Kamaralle läpi ottelun. Kotiyleisö koostui tuolloin lähinnä lapsista, koska Spartan muilla kannattajilla oli porttikielto stadionille aiemman rasistisen käytöksen takia.

Sallitko sijaintitiedon käytön?

Mediatalo Keskisuomalainen voi tarjota sijaintiisi perustuen kohdennettua mainontaa. Sijaintitiedot voidaan yhdistää palveluiden käytöstä kerättyihin tietoihin.