Alma Media antaa positiivisen tulosvaroituksen

Alman tulosta kohentaa mm. rekrytointiliiketoiminnan arvioitua nopeampi palautuminen koronaepidemian aiheuttamasta kysynnän laskusta. EMMI KORHONEN / LEHTIKUVA

STT

Alma Media antaa positiivisen tulosvaroituksen ja ennakoi, että tämän vuoden liikevaihto ja oikaistu liikevoitto kasvavat selvästi viime vuoden tasosta. Jatkuvien toimintojen liikevaihto oli viime vuonna 230 miljoonaa ja liikevoitto 45 miljoonaa.

Aiemmassa ohjeistuksessaan huhtikuulta Alma Media ennakoi liikevaihdolle ja liikevoitolle kasvua viime vuoteen verrattuna.

Tulosta kohentaa muun muassa rekrytointiliiketoiminnan arvioitua nopeampi palautuminen koronaepidemian aiheuttamasta kysynnän laskusta.

Myös mediamainonnan myynti on ollut reippaassa kasvussa koronakuopan jälkeen ja nousi huhti-kesäkuussa lähes 70 prosenttia viime vuoteen verrattuna.

Digitaalisten tilausten, asumisen ja autoilun markkinapaikkojen sekä vertailupalveluiden kysyntä on jatkunut vahvana. Alma Media julkistaa toisen neljänneksen tuloksensa 21. heinäkuuta.

Kommentoi

Palvelut

Ruokapaikka