Alma Media kasvatti reippaasti oikaistua liikevoittoaan

Alma Median mukaan sen suhteellinen kannattavuus oli ennätystasolla. Emmi Korhonen / LEHTIKUVA

STT

Alma Median oikaistu liikevoitto kasvoi huhti-kesäkuussa 16,6 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 9,8 miljoonasta eurosta. Yhtiön mukaan suhteellinen kannattavuus oli ennätystasolla.

Liikevaihto nousi 36 prosenttia 72 miljoonaan euroon. Digitaalisen liiketoiminnan osuus liikevaihdosta nousi 78 prosenttiin 67 prosentista.

– Talouden elpymisen jatkuessa Alma Median liiketoiminnat kehittyivät erinomaisesti vuoden toisella vuosineljänneksellä orgaanisen kasvun ollessa 24 prosenttia, kertoo toimitusjohtaja Kai Telanne tiedotteessa.

Hänen mukaansa myös yritysostot kasvattivat liikevaihtoa ja oikaistua liikevoittoa.

– Olemme kääntäneet katseemme jo koronaepidemian jälkeiseen aikaan ja jatkamme työskentelyä joustavasti monipaikkaisen työn mallilla, Telanne sanoo.

Alma Media on tehnyt viimeisen puolen vuoden aikana yritysjärjestelyitä yhteensä 241 miljoonalla eurolla, mikä on vaikuttanut rahoitusasemaan ja nostanut velkaisuusastetta.

– Vakavaraisuutemme paranee kuitenkin ripeästi hyvän tuloskehityksen ja vahvan kassavirran myötä, Telanne arvioi.

Kommentoi

Palvelut

Ruokapaikka