Tuore Bond-seikkailu keräsi pandemia-ajan suurimman avaustuloksen ensi-iltaviikonloppunaan

No time to die keräsi katsojia elokuvateattereihin avausviikonloppunaan. Kai Skyttä
Eetu Kokkinen

Eetu Kokkinen

Viime torstaina ensi-iltansa saanut 007 No Time To Die oli viikonlopun ylivoimaisesti katsotuin elokuva, sen levityksestä Suomessa vastaava SF Studios kertoo. Elokuva keräsi torstain ja sunnuntain välillä yli 140 000 katsojaa, keräten koko pandemia-ajan suurimman avaustuloksen.

Korona-aikana ahdingossa olleella elokuva-alalla uutiset otettiin vastaan helpottuneina.

– Viestit joita saimme viikonlopun aikana täysistä elokuvateattereista kertoivat ilosta ja helpotuksesta kun asiakkaat palasivat ison kankaan lumoon. 007 No Time To Die osoitti selvästi, että suomalaiset luottavat elokuvateattereiden järjestelyihin ja että Bond on ylivoimaisen houkutteleva brändi, SF Studiosin elokuvalevityksen johtaja Timo Räisänen kertoo tiedotteella.

Elokuva menestyi myös kansainvälisesti keräten The Hollywood Reporter -lehden mukaan yhteensä 119 miljoonan dollarin lipputulot avausviikonloppunaan. Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Irlannissa elokuva keräsi lehden mukaan pelkästään lauantaina 11,4 miljoonaa dollaria, joka on koko elokuvasarjan yhden päivän ennätys kyseisellä markkina-alueella.

Huomionarvoista on, että luvuissa ei ole mukana lainkaan elokuvien suurinta markkina-aluetta, sillä Pohjois-Amerikassa No time to die saa ensi-iltansa vasta tämän viikon perjantaina.

Kommentoi

Mainos: Kouvolan Sanomat

Monipuoliset digisisällöt koko kotiin

Palvelut

Ruokapaikka